onsdag 4. juni 2014

DIY: Lag dine egne notatbøker

Er du som meg glad i notatbøker?
Med listedilla og et aldri så lite snev av kontrollbehov,
har jeg en notatbok til alt, A-L-T;
 
Handlebok (for ukesmenyer og handlelister til matbutikken)
Reisebok (som følger meg på alle reiser)
Idebok (for gode ideer til kreative prosjekter)
Dagbok (for tanker og betraktninger)
Almanakk (med oversikt over de daglige gjøremål)
 
 
Alt du trenger for å lage dine egne bøker er:
 
Printer
A4-ark
Saks
Symaskin (eller nål og tråd!)
 
 
 
 
1.
 Lagre og print ut bokomslagene
(du finner dem nederst i innlegget!)
Du kan også lage dine egne bokomslag ved hjelp av et enkelt tegneprogram.
Jeg valgte ulike størrelser på skriverinnstillingene, alt etter hvilken størrelse jeg ønsket på boken.
 


2.
Klipp ut bokomslagene og antall blanke sider du ønsker i boken.
Bruk bokomslaget som mal. Jeg streket opp rundt omslaget og klippet 5 blanke ark av gangen.
Har du papirskjærer er enda lettere!
 

 
3.
Fest bokomslaget og de blanke sidene med små klyper el.l., slik at sidene ikke sklir fra hverandre når du syr. Sy ned bokryggen med enkel søm.

 
 

 

Fiks ferdig!
 


 
Bokomslagene finner du her:
(Klikk for å se i full størrelse -
høyreklikk for å lagre og printe)
 


 
 

Ingen kommentarer: